Welkom bij ons deel over persoonlijke ontwikkeling en individuele coachingstrajecten!

Iedereen heeft ambities, dromen en ideeën en sommige mensen vinden het lastig deze te realiseren. Op weg naar het realiseren van deze ambities kom je hobbels en tegenslagen tegen en soms zijn deze zo groot, dat ze je er van weerhouden om verder te gaan op weg naar het verwezenlijken van je dromen.

Als je de ambitie hebt om de nieuwe manager te worden, heb je misschien het gevoel dat je nog niet genoeg vaardigheden bezit en nog niet helemaal bekwaam bent om deze functie te vervullen. Of voel je veel druk van buitenaf om goed te presteren…

Als je voor een plek gaat in het managementteam als CFO word je misschien geconfronteerd met machts- en genderissues. Je voelt je persoonlijk aangevallen en vraagt je af tot welke wereld je bent toegetreden...

Als topsporter heb je misschien de beste trainingsfaciliteiten om je heen, een begeleidingsteam met veel expertise, maar, tijdens de wedstrijden ervaar je toch het gevoel dat je de wereld niet kunt laten zien, waartoe je in staat bent…

Als leerkracht op een basisschool heb je misschien een groot hart voor het onderwijs en de kinderen die je begeleidt. Je geeft ze alles wat je hebt om ze te helpen zichzelf te ontwikkelen, maar er zullen ook momenten zijn dat je niet meer weet hoe je alle ballen in de lucht moet houden. Hoe om te gaan met alle hobbels en uitdagingen die je tegenkomt. Hoe kun je je eigen onderwijs steeds verder verbeteren en hoe hou je je plezier en passie vast…

Onze coachingstrajecten richten zich op het identificeren van jouw unieke vaardigheden en kwaliteiten. We zoeken naar manieren om deze optimaal te benutten en in te zetten. En we onderzoeken obstakels en remmingen die je ervaart. Een deel ervan zullen obstakels zijn die je zelf creëert door de beelden en overtuigingen die je over je jezelf en je omgeving hebt en die je tegenhouden in het bereiken van je doelen. Voor deze overtuigingen en belemmeringen zullen we helpende en stimulerende overtuigingen en gedragingen in de plaats zetten, die je wel kunnen helpen je doel te bereiken.

Hieronder geven we een aantal voorbeelden van coachingstrajecten waar we ervaring mee hebben. Natuurlijk is jouw situatie anders. Deze voorbeelden kunnen je inspireren of misschien herken je elementen die op jouw situatie van toepassing zijn. Klik op de button, leg ons uit wat jouw vraag en situatie is en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!

 

Mijn situatie is helemaal anders dan alle situaties die hieronder beschreven staan.


Interview2-2.jpg

Nieuw leiderschap

Ontwikkel een sterke en persoonlijke leiderschapsstijl om je team, afdeling of organisatie te kunnen leiden.

Binnen deze coachingstrajecten krijgen de volgende onderwerpen vaak een plek:

Ontwikkelen van een persoonlijke leiderschapsstijl, het machtsspel snappen en spelen, gender verschillen, ontwikkelen van strategische plannen, omgaan met bedrijfskundige thema’s, omgaan met cultuurverschillen en taalbarrières, het verbeteren van teamprestaties.


blog2-1-2.jpg

Leven als een (top)sporter

Ontwikkel sterke mentale processen waardoor je beter in je vel zit en de kansen om te winnen groter worden.

Binnen deze coachingstrajecten krijgen de volgende onderwerpen vaak een plek:

Omgaan met machtsspelletjes tussen atleten, coaches en media, omgaan met gedrag van de (ploeg)leiding, coaches en ouders, inzetten van je eigen kracht, versterken van je kwaliteiten, omgaan met interne onzekerheden en de zichtbaarheid daarvan naar anderen, omgaan met ‘het moment van winnen of verliezen in een wedstrijd’, een balans vinden tussen je professionele leven als atleet en je privé en sociale leven en eventueel je opleiding voor na je leven als atleet.


Leesletters1.jpg

Je continue professionele ontwikkeling als leerkracht of docent

Ontwikkel sterke leerkrachtcompetenties waardoor het lesgeven plezieriger en effectiever wordt voor zowel voor jezelf als voor de leerlingen en studenten.

Binnen deze coachingstrajecten krijgen de volgende onderwerpen vaak een plek:

Het ontwikkelen van je persoonlijke onderwijsdidactiek, het ontwikkelen van een veilig pedagogisch leerklimaat, het vergroten van organisatorische competenties, het afstemmen op de onderwijsbehoeften van leerlingen en studenten, het omgaan met ouderbetrokkenheid, het functioneren in je school- of onderwijsteam, een balans vinden tussen je werk als leerkracht of docent en je persoonlijke leven, terwijl je blijft werken vanuit je passie voor onderwijs en je leerlingen of studenten.